BEZ LJUBAVI: SVAKO JE OKRENUT SEBI

TAKMIČARSKI PROGRAM

BEZ LJUBAVI: ZVJAGINCEV PO TREĆI PUT NA PALIĆU

Najveći Ruski sineasta svoje generacije Andrej Zvjagincev vraća se u Takmičarski program Palića po treći put, nakon što je 2011. osvojio Specijalnu nagradu žirija sa Elenom, i Zlatni toranj 2014. za Najbolji film sa kandidatom za Oskara Leviatanom. Sada nam donosi Bez ljubavi dobitnika Nagrade žirija na Kanskom filmskom festivalu. Film možete pogledati na*

Film je priča o paru, Ženji i Borisu, koji prolaze kroz težak razvod obeležen nezadovoljstvom, frustracijama i optužbama. Oboje su nestrpljivi da počnu novi život sa drugim partnerom – čak i po cenu napuštanja svog dvanaestogodišnjeg sina Aljoše. Ali, nakon što je prisustvovao jednoj njihovoj svađi, Aljoša nestaje…

Filmski kritičar Gardijana Piter Bredšo opisuje film kao “Oštru, misterioznu i zastrašujuću priču o duhovnoj katastrofi: dramu sa prizvukom pravog krimi trilera.“

„Danas je svako okrenut sebi,“ kaže Zvjagincev. „Jedini način da se izađe iz ove indiferentnosti je da se posvetimo jedni drugima, čak i ako smo potpuni stranci – poput koordinatora dobrovoljne potrage koji češlja grad tražeći izgubljeno dete, bez obećane nagrade, kao da je to svrha njegovog života. Ovaj ključni zadatak ispunjava svaki njegov čin značenjem. To je jedino sredsto suprotstavljanja dehumanizaciji i zbrci u svetu.“

Glavni filmski kritičar časopisa Variety Oven Glajberman objašnjava odnos Zvjaginceva prema politici Putinove Rusije: „Kao sineasta, Andrej Zvjagincev ne može neposredno da se odredi, jasno i oštro, prema ukupnoj korupciji svog društva, ali može da napravi film kao što je Levijatan, koji odražava duhovnu stvarnost ruske srednje klase izgubljene u piću i izdaji, ili kao što je Bez ljubavi, koji ne prikazuje zlu kob ruske politike već krizu empatije u suštini same kulture.“

Jasan kinematografski postupak Zvjaginceva uvek nadilazi depresivne teme i unosi uzbuđenje u publiku.